Kadra placówki

Kadra placówki

Do obsługi placówki opiekuńczo wychowawczej, w zakresie wykonywanych zadań, o których mowa w art.93 ust.4 Ustawy o wpieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, można zatrudniać osoby, o których mowa w art.98 ust 1 pkt 24 w/w ustawy.

Kadrę placówki stanowią:

  • Pracownicy merytoryczni
    1. Dyrektor
    2. Kierownik ds. administracyjno - merytorycznych
    3. Psycholog
    4. Pracownik socjalny
    5. Wychowawcy
  • Pracownicy administracyjni
    1. Gł. księgowy
    2. Gł. specjalista ds. administracyjnych
  • Pracownicy obsługi
    1. Pokojowa
    2. Konserwator

Zarówno kadra merytoryczna jak i administracyjna spełnia wszelkie wymogi dotyczące kompetencji zawodowych. Należy zaznaczyć, że pracownicy poza wymaganym - przez Ustawę o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - wykształceniem, ukończyli różnego rodzaju studia podyplomowe z zakresu; pedagogiki, socjoterapii, zarządzania w pomocy społecznej, ekonomi społecznej.

Większość pracowników nieustannie podnosi swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w kursach, szkoleniach i warsztatach, które odbywają się w placówce oraz po za nią. Stała aktywność edukacyjna pracowników Domu Dziecka nie tylko podnosi umiejętności zawodowe, ale też przekłada się na osiąganie lepszych efektów w pracy z dziećmi.